A mai blog cikk a Cseles alapítóiról szól, akiket 2021-ben még 10-ből 7 vendéglátó első kézből lepattintott. Történetük rögösen indult, azonban nem adták fel, idén pedig forgalmuk várhatóan eléri a nettó 120 millió forintot.

Na de mi is az a termék, amit ez a cég kínál? Adott egy nyári, igen meleg nap, egy ablakkeret csiszolás és két jóbarát (Dávid és Bálint). A történet főszereplői és a Cseles szörp megálmodói valami hűsítő italra vágytak miután elfogyott a citromos sör.

Valami finomat akartunk, ami meghozza a kedvünket a munkához, de mégsem csap szét. A fröccsöket és az ízesített söröket már nagyon untuk, szerettünk volna valami laza, gyümölcsös italt, és pont maradt a hűtőben vodka és szörp. Összeöntöttük” – emlékszik vissza Dávid.

Hogy is néz ki a termék? Nos, szó szerint úgy kell elképzelni, mint egy szörpöt. Egy kis finomság a pohár aljára, hozzá egy kis szóda, jég, esetleg pár citromkarika és már lehet is inni. Nevéből adódóan ez egy nagyon cseles ital, hiszen ha nem figyel oda valaki, akkor könnyen elázik. Egy liter szörpből egyébként kb. 7 liter ital jön ki, alkoholtartalma pedig olyan 3,5-4%. Több ízben is kapható, például meggyes-szegfűszeges, bodzás-citromos.

A kísérletezés és a termék megalkotása után pedig következett is az árusítás. Na igen, ez az, ami nem ment sajnos könnyen a srácoknak. 

„Két, a vendéglátásban ismeretlen srác egy ismeretlen termékkel házal. Képzelheti, mi sült ki ebből? A legtöbb helyről udvariasan elküldtek bennünket, de előfordult, hogy majdnem kidobtak, és azt vágták a fejünkhöz, hogy ez a magyar bárkultúra megszégyenítése” – mondta Dávid.

Dávid és Bálint azonban nem adta fel, és itt jön szerintem a lényeg, ami több vállalkozónak is jó példa lehet. Nem fordultak el a sok visszautasítástól, hanem kitartottak az ötletük mellett és megkeresték azt az utat, amin elindulva eljutottak a sikerig. A folytatáshoz a Brancs is nagyban hozzájárult, ez Magyarország első olyan közösségi piactere, ami segít összekötni a vásárlókat az ötlet gazdákkal. Már ezután elkezdtek látványos eredményeket elérni és jöttek a vásárlók, az első sikeres év után pedig bekerültek a Cápák című műsorba, ahol ketten is beszálltak az üzletbe. Balogh Levente és Lakatos István támogatásával és befektetésével ment tovább a cég.

„A műsor után a korábbi havi százas nagyságrendű vásárlások szintet léptek, havi ezresekre, és a 2020-as 10-ből 3-as B2B-s ügyfélszerzési rátánkat is feltornáztuk 10-ből 7-re. Mára egyre többen megismertek és megkedveltek bennünket a piacon, és mi is kikalapáltuk időközben, hogyan kell jobban kommunikálni a céges ügyfeleinkkel. Ezzel együtt is, a Brancsnak köszönhetően, az árbevételünk 60 százaléka pillanatnyilag magánszemélyektől származik. A forgalmunk 2023-ban várhatóan nettó 120 millió forint lesz”.  – nyilatkozta Varga Dávid a Cseles Drinks Kft. társalapítója. 

A történet lényege pedig szerintem egyértelmű, ahelyett, hogy egyből sarkon fordulnánk és kidobnánk ötletünket a kukába, érdemes kicsit tovább gondolkodni és megkeresni azokat a lehetőségeket, amik előlendíthetnek bennünket és cégünket is. Érdemes végiggondolni ezzel kapcsolatban Henry Ford szavait:

,,Akár azt hiszed, képes vagy rá, akár azt, hogy nem, végül igazad lesz!’’