2022-t írunk, ezért úgy gondolom nem kell elmagyarázni, mit is jelent pontosan az applikáció. A mindennapjaink része, mivel a mobiltelefonunk szinte kivétel nélkül mindig ott van nálunk. A segítségével kezelünk mindent, éppen ezért miért ne használhatnánk céges ügyek intézésére is? Most 5 applikációt mutatok be, ami hasznos lehet a mindennapi munkavégzés során.

1. Véleményem szerint a rendszerezés elengedhetetlen része annak, hogy egy vállalkozás jól működjön. Egy cégvezetőnek rengeteg dolga van, ezért nélkülözhetetlen egy pontos időbeosztás. Ehhez jó megoldás lehet a Google Naptár. Az alkalmazás segítségével pár kattintás után már láthatjuk is a pontos beosztásunkat. Az eseményeket könnyen tudjuk módosítani, jegyzetet írni hozzájuk, rendszeresé tenni, más személyekkel megosztani, emlékeztetőt beállítani stb. Összességében elmondható, hogy rendszeres használatával előre láthatjuk hol, kivel, mikor, miért és mit terveztünk be a hétre.

2. A nagyobb programok mellett, viszont egy cégvezető életében rengeteg apró elintéznivaló is van nap, mint nap, de természetesen pont akkor nincs nálunk toll és papír, amikor felírnánk valahova, hogy biztosan el ne felejtsük. Még szerencse, hogy a mobilunk viszont mindig nálunk van. Minden egyes telefonon található jegyzetfüzet, amibe fel tudjuk írni a hirtelen eszünkbe jutó teendőket. Erre van egy sokkal professzionálisabban kifejlesztett alkalmazás, a To Do. A Microsoft készített pontosan erre a célra egy appot, amibe konkrétan 2 kattintással fel lehet venni a feladatot, amit mindenféleképpen meg kell csinálnunk. Ezen kívül tudjuk rangsorolni is a feladatokat, kérhetjük emlékeztető küldését is, illetve be is lehet ütemezni a teendőket, ha csak később kell elvégeznünk azokat.

3. A követkő alkalmazás szerintem már szinte minden cégvezető telefonján jelen van, de akinek még nem, annak feltétlenül ajánlom, hogy töltse le. Ez pedig a Waze. Egy cégvezető számára elengethetelen, hogy pontosan érkezzen mindenhová. Éppen ezért figyelni kell arra, hogy mindenhova időben ott legyünk. Az applikáció segítségével akár percre pontosan tudunk számolni, mivel az algoritmus és a többi felhasználó segítségével időben értesülhetünk az adott dugókról, balesetekről, vagy bármi olyan tényezőről, ami lassíthat bennünket.

4. Ha kisebb, ha nagyobb cégről beszélünk a vezető akkor is látni szeretné, hogy mit dolgozik a csapata. Ehhez nyugodt szívvel ajánlom a Trello nevezetű applikációt. Ennek a segítségével különböző kampányokat és feladatokat lehet felvinni, amikhez hozzá lehet rendelni azt a személyt, aki az elvégzéséért felelős. Így mindenki láthatja, hogy kinek mi a pontos feladata, valamint hogy mik az elvárt határidők. Itt is meg van az a lehetőség, hogy rangsoroljuk fontosság szerint a feladatokat, így mindenki arra tud összpontosítani, ami tényleg a legsürgetőbb.

5. Elkerülhetetlen az, hogy a cégvezetőnek ne kelljen semmilyen papírmunkát végeznie és számos olyan eset van, amikor nagyon sürgősen be kel scannelni a dokumentumokat. Nyilván pont akkor nem vagyunk nyomtató közelbe, nem is leszünk egész nap az irodában, vagy csak elromlott a gép és nem scannel. Ilyen esetekre tökéletes a CamScanner. A telefon kamerája segítségével le tudjuk fotózni a dokumentumot, amit az applikáció olyan formátumra vált, mintha bescanneltük volna. Lehet állítani a fényeket, kontrasztot, fájltípust, méretet, illetve azt is, hogy hova továbbítsuk azonnal a papírokat.

Ez az 5 alkalmazás időt, energiát és pénzt tud megspórolni a vállalkozónak, ami valljuk be sose árt. Ezen kívül számos app van e-mail írására, parkolójegy megvételére, vagy akár a pénzügyek intézésére, de ez sokszor szolgáltatófüggő. Ne féljünk a modern technológia által nyújtott lehetőségektől, hanem bátran használjuk azokat.