Biztos felmerül benned az a kérdés, hogy miért fontos, hogy népszerű legyen a vállalkozásod… Azért mert, minél több ember ismeri meg, annál nagyobb lesz a potenciális vásárlók köre.

Mivel nem tudom, hogy Te, aki ezt olvasod mekkora céggel, és milyen tevékenységgel működsz, így a tippeket általánosságban fogalmaztam meg. Ezek könnyen személyre szabhatók.

1. Hozz létre egy JÓ weboldalt. Amennyiben már rendelkezel egyel, akkor vizsgáld meg, hogy korszerű-e amivel most rendelkezel. Egy szuper weboldal nem csak azt jelenti, hogy szép, az is nagyon fontos, sőt fontosabb, hogy hatékonyan működjön. Nézd meg, hogy minden gomb jól üzemel, telefonon is ugyanazok látszanak-e, mint gépen. Mutasd meg egy olyan személynek a honlapot, aki még sosem látta és kérdezd meg, min változtatna. Figyeld, meg mi tűnik fel neki először!

2. Építs ki egy elsőrangú ügyfélszolgálatot. Legyen vállalkozásod kicsi vagy nagy, minden ügyfélnek jól esik a törődés. Nem csak a vásárlás előtt kell kedvesnek lenni, érdemes a termék/szolgáltatás megvétele után is érdeklődni, (akár telefonon, vagy e-mailben), hogy minden rendben van-e, hogy tetszik neki az, amit vásárolt.

3. Hozz létre valami újat! Ez igazából bármi lehet… Ahogy korábban is mondtam, fontos, hogy személyre szabott megoldást keress! Ez lehet egy webáruház, saját üzlethelység, applikáció, vagy ha már mindegyik megvan, akkor egy újfajta termék/szolgáltatás.

4. Hirdess valahol, ahol eddig még nem tetted! Gondolom, ez most kicsit semmitmondó lehet, viszont elmondom mire gondoltam. Hirdetés szempontjából a mai világ rengeteg lehetőséget nyújt. Biztos vagyok benne, hogy nem használod egyszerre az összeset, vagy van olyan, amit még nem próbáltál. Szedjétek össze egy listában, hogy jelenleg milyen platformokon jelentek meg, és hogy milyen helyek jöhetnek még számításba. Pl. Közösségi média felületek Facebook, Instagram, LinkedIn, Tik-Tok, Youtube (akár videókat is készíthettek, itt nem csak hirdetésre gondoltam). Lehetnek még óriásplakátok, szórólapok, tv vagy rádióreklám, különböző PR megjelenések (cikkek újságban vagy hírportálon, jótékonysági események).

5. Szervezz eseményeket! Itt is elég széles opciók állnak rendelkezésedre, attól függően, hogy milyen vállalkozásod van. Ne feledd, légy kreatív és nyitott! Például:

– Nyílt napot tarthatsz, ahová bárki ellátogathat, akit érdekel egy ilyen típusú vállalkozás működése
– Bemutatod egy napodat, hogyan telik egy vállalkozó élete
– Ellátogathatsz iskolákba, hogy mesélj a szakmáról, amiben dolgozol
– Bármilyen rendezvény, ami a cégtől független, pl. gyereknap, arcfestés – lufihajtogatás. Amíg a kisgyerekek készülnek, nektek van lehetőségetek a vállalkozásról beszélni.
– Jótékonysági események

+1 Kérdezd meg a dolgozóidat, vásárlóidat mit gondolnak! Azért hagytam a végére, mert szerintem ez az egyik legfontosabb. Sokszor nem is gondolnánk, mennyi jó ötletet tudnak mások mondani. Hiszen több szem, többet lát. A dolgozóknak is adhatsz egy kérdőívet (már online is lehet), ahol megvizsgálhatod, ők mit tennének. Illetve a vásárlókat is megkérdezheted attól függően, hogy hol hirdetsz, hogy ők mit tennének, hogyan találtak rátok, mi tetszett meg nekik a legjobban, a cégben.

Bízom benne, hogy hasznosnak találtad az olvasmányt, és valamit később hasznosítani tudsz majd!