Idén is összeállításra került egy hosszú lista a világ legjövedelmezőbb márkáiról.

 

A kutatást a brit Brand Finance vállalat végezte, akik egy TOP 500-as listát készítettek el. Úgy gondolom a legtöbb cégvezető álma, hogy egyszer egy olyan sikeres vállalatot hozzon létre, ami hasonló eredményeket ér el. (Bár én úgy gondolom a legjobb 500-ban ott lenni is nagyon méltó és elismerő dolog).

A felsorolást hátulról fogom kezdeni, így még lesz időd megtippelni a végére, hogy melyik márka került fel idén a csúcsra.

TOP 10-ES SORREND:

  1. Verizon, márkaértéke 69,63 milliárd dollár
  2. Huawei (előző évben a 15. volt!), márkaértéke 71,23 milliárd dollár
  3. ICBC (kínai ipari és kereskedelmi bank), márkaértéke 75,11 milliárd dollár
  4. Facebook (én azt hittem előrébb lesz), márkaértéke 101, 20 milliárd dollár
  5. Samsung, márkaértéke 111,91 milliárd dollár
  6. Walmart (Az Egyesült Államok és a világ legnagyobb kiskereskedelmi lánca), márkaértéke 112 milliárd dollár
  7. Microsoft, márkaértéke 184 milliárd dollár

Van tipped kik kerültek be a TOP3-ba? Itt elolvashatod. 

+ Elárulom azt is, hogy ki lett a világ legyorsabban növekvő márkája!

  1. Google, márkaértéke 263,4 milliárd dollár
  2. Amazon.com, márkaértéke 350,3 milliárd dollár

A győztes pedig nem más, mint (dobpergés) az APPLE! Gondoltad volna? J Én nem lepődtem meg, márkaértéke már 355,1 milliárd dollár. Viszont az Amazon elég szorosan ott van a nyomában, lehet jövőre sikerül megelőznie, jövőre meglátjuk!

A világ leggyorsabban növekvő márkája pedig a TikTok lett. Becsült értéke háromszorosára nőtt a tavalyi eredményhez képest, értéke 59 milliárd dollár. Az alkalmazás sikere pedig egyáltalán nem csökken, sőt, dinamikusan növekszik napról napra. Lassan az egész világ ismeri és nézi vagy készíti a videókat az alkalmazásra.

+ Adat: Az 500-as listán szereplő cégek 48,64%-a az Egyesült Államokhoz, 19,31 %-a pedig Kínához köthető.