Luxusmárkák rangsora – ki lett idén az első?

A Brand Finance (brit piackutató és üzleti tanácsadó vállalat) rangsorolta a világ prémium márkáit. 

  1. Az első helyre (immár hatodik éve) a német, Porsche autómárka került. A Brand Finance éves jelentéséből kiderült az is, hogy a luxus vállalat márkaértéke egy év alatt 9 százalékkal nőtt, ami összegben 36,76 milliárd dollárt jelent.
  2. A Louis Vuitton márka értéke szintén sokat nőtt (12,2 százalékkal) ez azonban csak a második helyre repítette fel a céget. Értéke: 26,29 milliárd dollár.
  3. A dobogó utolsó fokán egy kis helycsere történt. A tavaly még 4. helyen lévő Chanel idén a 3. lett. Márkaértéke látványosan, 27 százalékkal nőtt, ami jelenleg 19,39 milliárd dollárt jelent.
  4. A negyedik helyre visszaesett olasz vállalat, a Gucci márkaértéke elég csekély, 1,5 százalékkal 17,84 milliárdra csökkent.
  5. A Hermes francia cég maradt az ötödik helyen, értéke 4,9 százalékkal 14,165 milliárd dollárra nőtt.
  1. Dior, 46 (!) százalékos növekedéssel márkaértéke 13,15 milliárd dollár
  2. Cartier, 1 százalékos növekedéssel márkaértéke 12,54 milliárd dollár
  3. Rolex, 28,3 százalékos növekedéssel márkaértéke 10,71 dollár
  4. Tiffany, 10, 2 százalékos növekedéssel márkaértéke 7,43 milliárd dollár
  5. Ferrari, 7,7 százalékos csökkenésével márkaértéke 7,42 milliárd dollár

A Brand Finance listája egyébként 50 vállalatot tartalmaz, amin meglepő módon európai uralom van:

  • 12 francia
  • 15 olasz
  • 6 svájci
  • 5 brit
  • 5 amerikai
  • és 2 kínai cég

alkotja a listát.