A legtöbb ember biztosan egy csapat fiatalra gondol, akik valamilyen furcsa ötlettel próbálják meghódítani a világot és még kellő anyagi forrással sem rendelkeznek.

Nos, ez nem teljesen így van a valóságban. A fogalom három szempont köré csoportosítható, amik jellemzőek egy startup cégre.

Innovációs képesség: Legtöbbször igaz, hogy valamilyen olyan ötlettel állnak elő, ami korábban még nem volt jelen, vagy nem szokványos. Ez lehet termék, módszer vagy valamilyen újdonság. Lényeg, hogy valamilyen innovatív, rendhagyó ötlet jelenik meg a vállalkozásban.

– Dinamikus növekedés, nemzetközi célok: Legtöbbször nagyobb volumenű tervek jellemzik. Míg egy vállalkozás általában megfontoltan, lassan növekszik addig egy startup gyors ütemben, robbanásszerű növekedést céloz meg. A meredek indulással jár, hogy igyekeznek egyszerre több piacon megjelenni. Általában egy cégnél komoly döntéshozatal előzi meg, míg megteszik ezt a lépést.

– Magas kockázat: Ezek a tényezők, amiket fentebb felsoroltam együtt járnak egy csomó kockázattal. Olyan veszélyekkel, amitől a legtöbb ember meghátrál, de a startup alapítói nem. A siker érdekében rendhagyó döntéseket kell meghozniuk.

Legtöbbször az újonnan alakuló vállalatokat illetjük a startup kifejezéssel, ám ez sem teljesen igaz. Több olyan cégre is használjuk, akik már évek óta a piacon vannak, pl. Prezi, Google.

Éppen ezért olyan nehéz meghatározni ezt a definíciót, mivel sok különböző jelentés társulhat hozzá.