Cégvezetőként szeretnénk, ha az embereknek a lehető legjobb benyomása lenne a vállalkozásunkról. Tudtad, hogy ehhez a márkád színvilága is nagyban hozzájárul?

Bizony, az, hogy egy potenciális vásárló a te termékedet választja-e, vagy hogy hogyan reagál rá nagyban meghatározza a színpszichológia.

A színek képesek bizonyos érzéseket kiváltani az emberekben. Éppen ezért egy jól vagy éppen rosszul megválasztott árnyalat növelheti, vagy csökkentheti is az értékesítési volument. Egy vásárló nagyjából 90 másodperc alatt megítéli termékünket, ennek az ítéletnek az eredménye pedig múlik a színvilágon is.
Éppen ezért úgy gondolom nem feltétlen érdemes az alapján eldönteni a márkák arculatát, hogy nekünk melyik árnyalat tetszik a legjobban.

Sokkal inkább azt vedd figyelembe, hogy:
1. Milyen terméket vagy szolgáltatást akarsz eladni: Bizonyos színek jobban passzolnak egy-egy dologhoz, mint a többi szín. Például a legtöbb pénzügyi szektor színe a zöld, továbbá nagyon sok informatikai-technológiai cég választja a kék valamely árnyalatát (PayPal, Skype, Facebook, Samsung, Dell).

2. Ki a célközönséged? Fontos tisztázni, hogy kiknek szeretnénk értékesíteni, majd az őket jellemző tulajdonságok alapján válasszunk színvilágot. Hiszen elsősorban az számít, hogy az általunk megcélozni kívánt emberek vegyék meg a termékeinket, ehhez pedig az ő tetszésüket kell elnyerni.

Nézzünk néhány színt és annak jelentését:

Piros: Leginkább a dominancia, az erő és a szenvedély egyik megtestesítője, erős érzelmeket képes kiváltani. Aki azt a színt választja az legtöbbször egy energikus, domináns, személy. Gyakran figyelemfelkeltésre használják ezt a színt, nem véletlenül ilyen árnyalatú a legtöbb tiltó tábla is. Sok esetben használja ezt a színt az élelmiszeripar, ugyanis elvileg fokozza az étvágyat.

Kék: Bár hideg tónusú, mégis legtöbbször a békére asszociálunk a kék színről. Megbízhatóságot, szakmai profizmust is tükrözi. Biztonságérzetet nyújt a látványa, továbbá férfiak és nők körében is jól alkalmazható mert semleges. Nagyon jól kombinálható a többi színnel pl. sárgával, pirossal.

Zöld: A nyugalom színe, az egyik legkellemesebb szín, amely békét szimbolizál. Leginkább a természethez, környezethez vagy a pénzügyi szektorhoz, a gazdagsághoz köthető. Mindkettő szektorban gyakori az előfordulása.

Citromsárga: Vidámságot, boldogságot, napsütést szimbolizál. Növeli a jókedvet, optimizmust és fiatalos megjelenést áraszt. Figyelemfelkeltő szín, ezért előszeretettel használja sok márka, bár nem ajánlatos akkor, ha valamilyen luxus terméket szeretnénk reklámozni.

Fekete: Egyszerre szimbolizálja a ridegséget és az elegáns megjelenést. Erőt és tiszteletet sugároz, több szektorban is előszeretettel megjelenik. Arannyal vagy ezüsttel kombinálva igazi luxus érzést áraszt magából. Azonban érdemes megfontolni, hogy hol és hogyan szeretnénk használni ezt a színt mert nagyon sok helyen a gyászt és a szomorúságot jelenti.

Az egyik legtöbbet választott szín egyébként a kék, a további színek, mint például sárga, fehér vagy fekete, ennél sokkal ritkábban fordulnak elő. Ahogy korábban is említettem, sok esetben nagy különbség van egyes szektorok között, hiszen vannak színek, amely egyes szegmensnél sokkal gyakrabban fordul elő.

Erről a témáról egyébként rengeteget lehetne írni és rendkívül sok színt lehetne még analizálni, egy rendkívül fontos témakör, aminek nagyobb jelentősége van, mint ahogy azt elsőre gondolnánk. Éppen ezért elengedhetetlennek tartottuk, hogy röviden említést tegyünk róla.

Mit gondolsz, a te márkádnak megfelelő a színe?